فرزندآوری باید یک ضرورت ملی باشد نسل جوانِ باغیرت، متعهد و مسئولیت‌پذیر، نیاز آینده جامعه ماست شرایط حجاب با اجرای طرح نور تغییری کرده است؟ رسالت رو به گسترش آموزش زنان؛ کاهش شکاف جنسیتی کاهش مصرف نمک، راهی برای تسکین دردهای زنانه تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد رشد ۲.۴۳ درصدی موالید مادران ۲۰ تا ۲۴ سال پویش ملی «مادران نسل رضوی» از دهه کرامت در سراسر کشور آغاز خواهد شد قرارگاه تعالی زن و خانواده در سال جدید با جدیت پیگیری می‌شود در چه سنی میزان باروری زنان پایان می‌یابد؟ سیده ملک‌خاتون نخستین زن حکمران شیعه سیده ملک‌خاتون نخستین زن حکمران شیعه مروری بر زندگی نخستین بانوی دارنده دکترای ریاضی در خراسان‌رضوی | انتگرال زندگی و حساب عاشقی! قرار نیست همه‌چیز به «خاطره» تبدیل شود تجلیل از بانوان موفق جامعه کارگری رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم برابری جنسیتی همیشه به نفع بانوان نیست ویدئو | کودکان، قربانی بلاگر‌های آرایشی رکوردشکنی جوانمردی در جام‌جهانی پاراتیراندازی | تیم ایران طلا گرفت
سرخط خبرها
طرح پایش سلامت بانوان شاغل ادارات مشهد برگزار می‌شود

طرح پایش سلامت بانوان شاغل ادارات مشهد برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۱۹۶۹۶۲
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
شهردار منطقه ۱۰ مشهد گفت: طرح مشارکتی غربالگری ساختار قامتی و سلامت روان ویژه بانوان کارمند ادارات مشهد در پایگاه سلامت شهروندی شهدای پاکبان انجام خواهد شد.

وحید برجسته نژاد در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: طرح پایش سلامت جسمانی و روانی ۸۰۰ بانوی شاغل ادارات و سازمان‌های مشهد در باشگاه سلامت شهروندی منطقه ۱۰ شهرداری مشهد اجرا می شود.

برجسته‌نژاد بیان کرد: در راستای اجرای "طرح پایش سلامت زنان و دختران شهرستان مشهد مقدس در مقطع سنی ۱۸ تا ۶۰ سال" از امروز به مدت یک هفته بانوان شاغل در سازمان‌ها و ادارات مشهد مقدس، در مرکز پایش سلامت مجموعه ورزشی شهدای پاکبان این منطقه پذیرش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح، ۸۰۰ بانوی کارمند در شش بخش مختلف مورد پایش قرار می‌گیرند؛ گفت: این شش بخش شامل سلامت روان، inbody، پاسچر، قلبی تنفسی، قدرت و انعطاف، توسط روانشناس و پزشک و با نظارت کارشناسان تربیت بدنی شهرداری منطقه ۱۰ است.

شهردار منطقه ۱۰ اجرای طرح پایش و ارتقای تندرستی بانوان کارمند از منظر آمادگی جسمانی و فعالیت بدنی را مهم ارزیابی کرد و دانست: علاوه بر پایش در زمینه‌های مختلف توصیه‌های لازم را مشاوران به بانوان ارائه می‌دهند.

برجسته‌نژاد تصریح کرد: غربالگری وضعیت جسمانی مرتبط با شرایط تندرستی بانوان، افزایش آگاهی در زمینه‌های پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر، اختلالات شایع نظیر ناهنجاری‌های اسکلتی _عضلانی و توانمندسازی بانوان جهت برقراری سبک زندگی سالم از طریق ورزش و فعالیت‌های بدنی از اهداف اختصاصی این پایش است.

وی بیان کرد: مرحله اول این طرح ویژه بانوان خواهد بود و پس از آن، در مرحله دوم آقایان کارمند ادارات مشهد در مرکز پایش سلامت شهرداری مشهد پذیرش می‌شوند.

برجسته‌نژاد خاطرنشان کرد: باشگاه سلامت شهروندی در سال ۱۴۰۱ با فضایی بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ مترمربع در خیابان شهید رفیعی ۱۷ شهرداری منطقه ۱۰ تأسیس شد که مباحث ارزیابی، آموزش و تمرین سه رکن اساسی در این باشگاه است و کارشناسان با انجام تست‌های ارزیابی و تعیین سطح آمادگی جسمانی افراد به مراجعه کنندگان مشاوره می‌دهند.

گفتنی است طرح پایش سلامت بانوان شاغل ادارات مشهد با مشارکت معاونت سلامت و تربیت‌بدنی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد و شهرداری منطقه ۱۰ اجرا می‌گردد.

همچنین ثبت نام و مشارکت بانوان در این طرح بر مبنای پیش ثبت نام توسط ادارات است که نام افراد مد نظر را اعلان نموده‌اند و در مرحله نخست ۸۰۰ نفر پذیرش می‌شوند. 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.